Kategorie

Nadruk na gadżetach reklamowych

Nadruk na gadżetach reklamowych

Zamawiając gadżety reklamowe do firmy, zamawiamy je z nadrukiem logo. Spersonalizowane produkty to świetne upominki dla naszych klientów,  a odpowiednio dobrany rodzaj nadruku logotypu zapewni skuteczną reklamę na długie lata. Wówczas zastanawiamy się, który rodzaj znakowania jest najtrwalszy i najbardziej efektowny? Na to pytanie nie ma prostej i jednoznacznej odpowiedzi, wszystko zależy od rodzaju produktu na którym chcemy umieścić  nasz logotyp.

W naszej ofercie mamy szeroka gamę metod nadruku optymalnie dopasowaną do poszczególnych produktów.

Tampodruk. Jest to jedną z najbardziej powszechnych metod znakowania. Technika ta polega na nakładaniu farby z matrycy za pomocą odpowiednio uformowanego stempla zwanego tamponem na powierzchnię przeznaczoną do nadruku. Metoda ta doskonale nadaje się zarówno na płaskie, jak i nierówne powierzchnie. Jej ogromną zaletą jest niska cena i możliwość szybkiego wykonania  znakowania. Ma także szerokie zastosowanie, ponieważ sprawdza się zarówno na małych jak i większych powierzchniach wykonanych z różnorakiego materiału np. szkła, plastiku drewna czy metalu. Tampodrukiem najczęściej znakowane są: długopisy, breloki, kubki termiczne, karty, miary i power banki.

Nadruk UV. Kolejna bardzo popularna i  uniwersalna metoda znakowania produktów. Jest to jedna z najnowszych a zarazem najtańszych technik druku cyfrowego. Znakowanie tym sposobem polega na nadrukowywaniu za pomocą specjalnego tuszu, obrazu importowanego bezpośrednio z pamięci komputera. Następnie tusz używany do wykonania nadruku jest utwardzany światłem UV, co sprawia, że jest on bardzo trwały i odporny na wilgoć, wodę i promienie słoneczne. Podstawowymi zaletami tej metody jest pełna gama kolorystyczna, krótki proces produkcyjny, duża trwałość oraz niższe koszty nadruku. Zdobienie tym sposobem pozwala na wierne odwzorowanie barw oraz cieniowania, co daje nieograniczone możliwości przy projektowaniu i personalizacji. Nadruk UV jest głównie wykorzystywany do wielokolorowych wzorów na sztywnych powierzchniach, takich jak: notesy, długopisy, power banki, kubki, pendrive’y etc.

Grawer laserowy to jedna z najtrwalszych  i niezwykle precyzyjnych metod znakowania. Metoda ta polega na wypalaniu w znakowanym produkcie odpowiedniej grafiki lub napisu. Wyryty logotyp jest odporny na ścieranie i można go wykorzystywać do zdobienia na różnych rodzajach  materiałów takich jak: drewno, szkło, skóra, a przede wszystkim metal. Znakowane tą metodą najczęściej są: długopisy, piersiówki, breloki, latarki czy skórzane teczki.

Sitodruk. Technika sitodruku ma bardzo długą historię - wywodzi się z tzw. malowania szablonowego, znanego już w czasach starożytnych. W metodzie tej kluczowym urządzeniem jest sito. Część oczek w sicie jest zasklepiona, natomiast wolne oczka tworzą matrycę. Podczas drukowania gęsta, mazista farba jest rozprowadzana na całej powierzchni siatki za pomocą rakla. Przeciska się ona jednak tylko przez wolne oczka bezpośrednio na znakowany artykuł reklamowy. W ten sposób powstaje efektowny nadruk reklamowy. Sitodruk może być stosowany na wielu typach produktów z tkanin, bawełny, dzianiny a także tworzywach sztucznych czy drewnie. Dlatego za jego pomocą może być znakowana zarówno odzież, torby, parasole, czapki, jak i gadżety plastikowe, drewniane oraz skórzane.

Termotransfer to technika znakowania polegająca na termicznym wgrzaniu logotypu w dany materiał. Początkowo na specjalnym papierze transferowym przygotowywany jest logotyp, który następnie jest przenoszony na znakowaną powierzchnię przy użyciu prasy termicznej wytwarzającej wysoką temperaturę - około 150 °C. Standardowo nadruki wykonywane są w kolorach opartych na skali Pantone, na białych powierzchniach. Nadruki na ciemnym podłożu mogą mieć inny odcień i odbiegać kolorystycznie od wzorca. Zaletą tej metody jest precyzja i estetyka. Termotransfer wykonuje się głównie na produktach tekstylnych takich jak: koszulki, czapki, torby, siatki.

Sublimacja czyli nadruk na ceramice. Jest to metoda znakowania polegająca na przeniesieniu tuszu z wydruku bezpośrednio na powierzchnię specjalnie przygotowanego kubka. Aby wykonać nadruk, należy najpierw wydrukować grafikę na odpowiednim papierze, a następnie za pomocą prasy transferowej przenieść na produkt. Drukując tą metodą możemy wykonać znakowanie na zewnętrznej części kubka, bez ucha i miejsc wokół niego.